2021-10-06 07:51:14• hírek • Szatmár.ro

Őszi Retyezát – magashegyi túrán az EKÉ-sek – Képgaléria

Az elmúlt hét során ezúttal a Retyezát-hegységben túráztak az Erdélyi Kárpát Egyesület szatmári szervezetének tagjai. Az alábbiakban Gyökös Brigitta beszámolóját olvashatják.

Szerdán miután mindenki szépen bepakolta a hátizsákját útnak indultunk a Retyezát hegységbe. Néhányan először voltunk e környéken, ugyhogy izgatottan vártuk az érkezést, ami meg is történt, ki korábban, ki később ért oda, de este 11 körül már mind fenn voltunk a Gentiana menedékházban. Mosolyunk fülig ért mikor megtapasztaltuk milyen jó meleg van a szálláson.

Első nap a Retyezát csúcsot támadtuk meg, nagyon szép időben indultunk, majd a felhők elleptek minket, így a tájat nem tudtunk megcsodálni, de bíztunk a fennmaradó két nap lehetőségeiben.

Pénteken esőre keltünk – no hát ezt nem jósolták meg a csuda meteorológusok – de úgy voltunk vele belevágunk. Így a borús idővel karon fogva elindultunk a gerincre, ázott verebekként felértünk, s egy nagy tál tejet láttunk magunk előtt (én egész úton tejre szomjaztam:)). Kis sopánkodás és imádkozás után néhány perc alatt kitisztult az idő, közepén a gyönyörű Bucura tó mutatta meg magát. Pillanatokon belül lélegzetelállító táj terült elénk, szilárd hegyek által körülölelt mesés kék szemek. Leereszkedtünk s bandukoltunk közöttük, egyik szebb volt, mint a másik. Csoda szép vízesések kötötték össze őket, amik számunkra frissítőként is szolgáltak. Napoztunk, fotóztunk, csendjátékoztunk, nagyon nyugodalmas délutánt töltöttünk itt. Igazan feltöltő volt a puha fűben heverni, csodálni a hatalmas vonulatokat miközben csobog a patak. Aztán lassan visszaindultunk s hopp egy Bucura csúcsot meg is másztunk közben. Este egy magyarországi csapat csatlakozott hozzánk a menedékházba a Mountaingo szervezésében, nagyon gyorsan integrálódtunk is, kártya és dumapartik vették kezdetüket. Óh és hát ki ne hagyjam, hogy micsoda ízletes tinórúkat gyűjtöttünk az úton, amiből nagyon, de nagyon finom tejfölös-gombás tortellini lett vacsorára.

Szombaton, az utolsó túra napon a Păpușa és Peleaga csúcsokat mászta meg a csapat, ki egyet, ki kettőt, igény szerint.

Elképesztő látvány tárult elénk, felemelő érzés volt a magaslatokból végigpásztázni az előző napokban bejárt útvonalakat, s érezni, hogy milyen aprók is vagyunk ebben a hatalmas kőrengetegben.

Vasárnap reggel szépen újra összepakoltunk és visszabandukoltunk az autókhoz, ebéd közben élményeket osztottunk meg, pirospozsgás arccal, hiszen micsoda napsütéssel búcsúzott tőlünk a Retyezát, ki vár minket vissza!

fotók: Bea Lózer, Anetta Feher, Gergő Szoták, János Márk-Nagy, Botond-Zsolt Bartha, Vajda Béci